Varumärket är det samlade förtroendekapitalet hos alla dem som påverkar eller påverkas av en verksamhet. En varumärkesstrategi med tillhörande plattform går alltid ut på att bygga och förstärka detta förtroende. Nyttan med att ha en genomtänkt och tydlig definierad varumärkesplattform är, förutom intern samsyn och effektivare kommunikationsinsatser, att ni slipper rätta till en felaktig bild av varumärket i framtiden. En möjlighet att göra rätt från början och ett sätt att ta kontroll över ert varumärke. Målet är att varumärket har en attityd och personlighet som speglar organisationens ägare, medarbetare och intressenter till den grad att det inte krävs någon ansträngning att efterfölja dess principer. Men varumärket ska också fungera som inspiration och engagera medarbetare på alla nivåer.
Research & planning
Insikter & analys
Positionering
Strategisk design
Målgruppsanalys
Varumärkesplattform
Visuell identitet
Tonalitet & budskap
Konceptualisering
Hedin Automotive, Mareld, Serneke Group, Serneke Bostad, Göta Energi, Xeed, Jordelit, Malmstolen, Frölunda Torg, Nordic Wellness, Relate Invest, Skidome, Gothenburg Culture Festival. Göteborgs stadsmission, Stayhard, Räddningstjänsten Storgöteborg, Brighthood.