Att vara bra på kommunikation är en sak. Att vara bra på kommunikation inom life science, en annan. Att veta vad som får sägas när och till vem och med stöd av vilka argument kräver sin disciplin. Och inte sällan ett flyhänt förhållande till FASS.
För oss handlar det om yrkesstolthet och många års erfarenhet av marknadsföring av receptbelagda läkemedel, OTC-produkter och medicinteknik, utbildningar för vårdpersonal och kampanjer för att skapa awareness hos allmänheten. Men allra mest om ett brinnande intresse för kommunikation som kan göra skillnad, på riktigt.
Vårt life science-team består såväl av referenskollsälskande projektledare, kundansvariga strateger med bakgrund i läkemedelsindustrin, medicinska art directors som kan regelverket nästan lika bra som bolagens egna compliance-avdelningar och disputerade medicinska skribenter. Och som grädde på moset, kreatörer med förmåga att skapa kommunikation som berör, baserad på den allra torraste produktresumé.
Idag med ett allt större fokus på rörligt och digitalt värdeskapande innehåll.
Som strategisk, taktisk och kreativ partner för våra life science-kunder arbetar vi idag med en stor bredd av uppdrag för den svenska, nordiska och europeiska marknaden.
AbbVie, Abcur, AstraZeneca, Bactiguard, Biolin Scientific, Boehringer Ingelheim, Chiesi, Coloplast, CSL Behring, CSL Vifor, Haleon, Indivior, Mölnlycke Health Care, Navamedic, Nordic Infucare, Semper, Teva.