Building Tomorrow

Volvo Construction Equipment

Nytt hållbarhetskoncept för Sveriges största företag

Kontakt: Calle Österberg

  • Lanseringsfilm

  • Varumärkesutveckling

  • Kampanj

  • Volvo AB är Sveriges största företag och ett av världens mest respekterade varumärken. Därför är det med stor stolthet vi nu kan presentera hela varumärkeskampanjen som vi tagit fram tillsammans med våra vänner på Volvo Construction Equipment. Kampanjen heter Building Tomorrow och innefattar allt från strategi, koncept och idé till filmer, foto, reportage, kalenderproduktion och annonsering från tre unika projekt som framför allt speglar Volvos hållbarhetsstrategi.

    Tillsammans med Volvo valde vi ut tre unika projekt där hållbarheten stod i fokus. Kring varje projekt skapade vi content och berättade om projektet i sig samt hur Volvos maskiner och återförsäljare underlättade byggandet.

     

    I Jokkasjärvi berättade vi historien om  det världsberömda ishotellet. I Qatar byggs Lusail City, ett enormt projekt där hållbarhet är centralt och i Jeffers bay i Sydafrika byggs vindkraftverk där även lokalsamhället tar del av vinningarna.

     

    Det redaktionella materialet användes både i Volvos kundmagasin men även i National Geographic.

    Exempel på enheter

    Andra Projekt

    Nordic Wellness – Hela Sveriges Träningsklubb

    Lanseringsfilm

    Varumärkesutveckling

    Kampanj

    Stadsmissionen-Mensfadder

    Kampanj

    Jotun – Pappaskämtet

    Lanseringsfilm

    Göteborg & Co-Gbg Talks

    Kampanj