Hånfulla priser

Göteborgs Stadsmission

Det många tar för givet är för andra helt omöjligt.

Kontakt: Roger Brovik

  • Kampanj

  • Göteborgs Stadsmission möter dagligen barnfamiljer som lever i fattigdom och utsatthet. Familjer där mammor hoppar över måltider för att barnen ska kunna äta sig mätta, och där man tvingas vrida och vända på varenda krona för att prioritera de absolut viktigaste basala behoven. De familjer som drabbas hårdast av inflationen tvingas välja mellan att köpa bröd och blöjor. En spårvagnsbiljett är inte att tänka på, och julklappar är bara att glömma. Varje prislapp känns som ett hån.

     

    Kampanjen tar fasta på den insikten och vi får i filmerna följa en mamma och hennes två barn en kväll genom stadens gator och affärer, där lockande priser och erbjudande blir till hånfulla kommentarer och hopplösa konstateranden framför deras ögon. 

    Relaterade projekt

    Göteborgs Stadsmission – Hemligheten

    Julkampanj

    Nordic Wellness – Hela Sveriges Träningsklubb

    Lanseringsfilm

    Varumärkesutveckling

    Kampanj

    Göteborgs Stadsmission – Vår stad är full av hjältar

    Kampanj

    Jotun – Pappaskämtet

    Lanseringsfilm