Kontakt: Roger Brovik
Det finns lika många anledningar att köpa ny bostad som det finns människor. Men det börjar alltid med att tänka nytt. Och det var även vårt tankesätt när vi utvecklade varumärket för Serneke Bostad. För i och med bolagets intåg på bostadsmarknaden krävdes ett nytt varumärke som tilltalade helt andra målgrupper än moderbolagets dito. Dock var det av största vikt att de båda varumärkenas grundvärderingar och tonalitet linjerade.
Tanken med att tänka nytt växte under processen och blev även bolagets kommunikationskoncept när det var dags att lansera sitt erbjudande och sina bostäder på den svenska marknaden.
Tänk nytt! är ett kommunikationskoncept som ska främja Serneke Bostads försäljning av nyproduktion och ligga i linje med deras position som utmanare. Resultatet blev ett uttryck där vi påvisar alla människors unikitet och att det finns många fler anledningar att köpa en ny bostad än de mest uppenbara. Med Tänk nytt! som huvudbudskap har bolaget fått ett relevant koncept med en inbjudande mix av människor, tankar och färger.