Hela Sveriges Träningsklubb

Nordic Wellness

Hela Sveriges Träningsklubb

Kontakt: Roger Brovik

  • Lanseringsfilm

  • Varumärkesutveckling

  • Kampanj

  • Nordic Wellness är Sveriges största gymkedja, sett till antalet klubbar. I dagsläget har de fler än 300 gym från Umeå  i norr till Ystad i söder. Den geografiska bredden står i centrum när vi lanserade deras nya kommunikationskoncept – Hela Sveriges träningsklubb. Med konceptet vill Nordic Wellness uppmuntra till en aktiv livsstil. 

     

    “Vårt mål är att alla ska ha tillgång till ett riktigt bra gym, oavsett var man bor eller varför man tränar. Konceptet fångar kärnan i vår verksamhet, att vi finns till för hela Sverige”

     

    – Magnus Wilhelmsson, ägare, Nordic Wellness.

     

     

    Materialet visar Sveriges natursköna bredd med bland annat norrländska fjäll och Bohusläns kustlinje i kombination med hårt tränande medlemmar på Nordic Wellness olika gym. Bland de som porträtteras i filmen syns bland annat före detta stavhopparen Alhaji Jeng. 

     

    “Castingen var en otroligt viktig del av den här produktionen. Vi ville visa på den bredd av människor som tränar på Nordic Wellness och var framförallt på jakt efter sköna karaktärer med stark personlighet”

     

    – Calle Österberg, Creative Director  

     

    Filmmusiken är folkpopgruppen Sareks ”Genom eld och vatten” som blev känd framförallt genom Melodifestivalen 2003. Här i en för kampanjen unik tolkning av David Malm och Tilde Mossberg.

    Lanseringskampanj