Fasadcharader

Jotun Demidekk

Fasadcharader

Kontakt: Calle Österberg

  • Kampanj

  • Demidekk är premiumvarumärket för utomhusfärg med 40 år på nacken och positionen som alla konkurrenter vill ha. De har också en av Sveriges mest välkända taglines – Demidekkare målar gärna. Men inte så ofta – som verkligen har hittat till målgruppernas hjärtan och medvetanden.

    DEMIDEKK har historiskt sett kommunicerats med en varm och humoristisk ton, och så är även fallet i denna kampanj. I lanseringsfilmen ser vi en morfar som, något frustrerad, försöker gestalta ordet “nymålat” framför husväggen inför en samlad familj. De förstår inte vad han menar eftersom de inte målat på många år, medan morfar hävdar att “det ser ju helt nymålat ut”.

    Utöver huvudfilmen kommer även lite snabbare charader som framhäver specifika produktfördelar att synas i målgruppernas sociala flöden. Jotun har även tagit fram ett eget charadspel kallat “Fasadcharader”, som skickats ut till återförsäljare i samband med kampanjlaneringen.