Ovesterin
Tillbaka till underlandet.
Kontakt: Lotta Senelius
Lagom till en kvinna slutar menstruera vid ungefär 52 års ålder, har hon i genomsnitt upplevt 456 menstruationer, delat intima stunder med 6 olika partners och fött 1,48 barn.
Enligt statistiken är torra slemhinnor nästa steg, något som drabbar mer än varannan kvinna efter menopaus. Men så behöver det förstås inte vara.
I vår nya nordiska kampanj för det receptfria läkemedlet Ovesterin (estriol) från Aspen Pharma tar vi med målgruppen, kvinnor 45–60 år, på en resa genom underlivet fram till menopaus, med en idé inspirerad av Alice i Underlandet.
Med denna, för området, annorlunda approach vill vi kommunicera att Ovesterin återställer den vaginala hormonbalansen efter menopaus, stärka varumärkeskännedomen om Ovesterin och få mottagaren att inse att nästa steg, faktiskt kan vara ett steg tillbaka.
Tillbaka till underlandet.
Kampanjen som, består av den nya webbsidan ovesterin.se och olika införanden på Facebook, Instagram, YouTube, TV4 och i ICA-kuriren, började rulla under mars 2025.







