Rebranding Nordic Wellness
- Namn:
- Nordic Wellness Branding
- Kund:
- Nordic Wellness
- Kontakt:
- Roger Brovik
Nordic Wellness är Sveriges största gymkedja, sett till antalet klubbar. I dagsläget har de 300 gym från Umeå i norr till Ystad i söder. Den geografiska bredden står i centrum i deras nya kommunikationskoncept – Hela Sveriges träningsklubb. Med konceptet vill Nordic Wellness uppmuntra till en aktiv livsstil.
– Vårt mål är att alla ska ha tillgång till ett riktigt bra gym, oavsett var man bor eller varför man tränar. Konceptet fångar kärnan i vår verksamhet, att vi finns till för hela Sverige, säger Magnus Wilhelmsson, ägare av Nordic Wellness.
Materialet visar Sveriges natursköna bredd med bland annat norrländska fjäll och Bohusläns kustlinje i kombination med hårt tränande medlemmar på Nordic Wellness olika gym. Bland de som porträtteras i filmen syns bland annat före detta stavhopparen Alhaji Jeng.
Filmmusiken är folkpopgruppen Sareks ”Genom eld och vatten” som blev känd framförallt genom Melodifestivalen 2003. Här i en för kampanjen unik tolkning av David Malm och Tilde Mossberg.
Vad vi gjort:
• Målgruppsanalys
• Positionering
• Kommunikationsstrategi och kommunikationskoncept
• Implementation i samtliga kanaler. Film, radio, utomhus, print, webb, SoMe etc.