Play video

Lanseringsfilm för Göta Energi!

Namn:
Götaeffekten
Kund:
Göta Energi
För vår kund Göta Energi har vi under det senaste halvåret genomfört ett omfattande varumärkesarbete. Och med ny varumärkesplattform, profil, logga och nya färger behövs såklart en lanseringsfilm. En film som levandegör kampanjbudskapet ”Det enkla valet” och stärker bolagets position som Sveriges största utmanare. 
 
Genom att utgå från målgruppernas vardag och visualisera situationer och miljöer de kan relatera till, visar filmen hur Göta Energis produkt är ständigt närvarande och relevant i deras liv. Eftersom de flesta värderar ett lågt pris högst när de väljer elbolag så har Göta Energi växt snabbast av alla elbolag på den svenska marknaden de senaste fem åren. Denna ”Götaeffekt” representeras i filmen av bolagets primärfärg som skimrar och lyser på olika ställen och sätt genomgående i filmen. 
Se lanseringsfilmen på www.gotaenergi.se/enklavalet