Play video

Alonnika flyttar in

Namn:
Julkampanj
Kund:
Frölunda Torg
Kontakt:
Anders Kåpe

Frölunda Torg är ett av Sveriges största köpcentrum. Inför jul ville de visa upp sitt breda utbud, skapa engagemang och driva trafik – både till butikerna och sociala medier.

Med 200 butiker, 25 restauranger och ett brett serviceutbud har Frölunda Torg allt du behöver inför julen. Vill du träna finns det gym. Blir du sjuk finns det till och med vårdcentral. Man skulle praktiskt taget kunna bo här. Eller?

Vi skapade ett experiment. Och lät 24-åriga Alonnika flytta in i ett hus, mitt i köpcentrumet. Under två veckor shoppade, åt, hängde, sov och levde hon på Frölunda Torg.

Hon delade sina upplevelser på på YouTube, Facebook och Instagram genom inlägg, Stories och livesändningar – dag som natt.   

Besökare och följare blev en naturlig del av experimentet. De träffade Alonnika på köpcentrumet och gillade, kommenterade och påverkade kampanjen via sociala medier.    

Utan att egentligen berätta om utbudet, gjorde vi precis det. Kampanjen visade allt Frölunda Torg har att erbjuda – på riktigt.