Building tomorrow
- Namn:
- Varumärkeskampanj
- Kund:
- Volvo Construction Equipment
- Kontakt:
- Anders Kåpe
Kampanjen heter Building Tomorrow och innefattar allt från strategi, koncept och idé till filmer, foto, reportage, kalenderproduktion och annonsering från tre unika projekt som framför allt speglar Volvos hållbarhetsstrategi.
Den tredeladekampanjen, som baseras på material från projekt i Kiruna, Qatar och Sydafrika, har avtäckts stegvis under 2017. Förutom Volvos egna kanaler, i branschmagasin och på mässor, syns kampanjen bland annat i ett samarbete med National Geographic. I och med lanseringen av den övergripande varumärkesfilmen – Building Tomorrow – blir kampanjen komplett och förenar de tre delarna till tonerna av ett exklusivt soundtrack “The River” signerat det svenska bandet Moment featuring Amanda Fondell.
Filmerna producerades tillsammans med BZE (regi: Kalle Breitholtz & Martin Åkerhage) och bilderna togs av Marcel Pabst.
Kolla in kampanjhubben på www.volvoce.com/building-
Lyssna på låten: Spotify