Göta Energi väljer Dear Friends!

Publicerad:
3 juli 2019

Nyligen genomförde energibolaget Göta Energi en pitch för att hitta en långsiktig partner för utvecklingen av sitt varumärke och sin kommunikation. Valet föll till slut på göteborgsbyrån Dear Friends.

 

Göta Energi är Sveriges fjärde största energibolag räknat i antal kunder på privatmarknaden. Bolaget har vuxit stadigt de senaste åren, och är idag det största alternativet till de tre stora marknadsledarna.

 

– Pitchen är ett led i ett större strategiskt arbete där vi identifierat ett antal punkter som vi behöver adressera för att framtidssäkra varumärket och fortsatt stärka vår position på marknaden. Dear Friends hade spännande insikter och vinklar på hur vi skulle kunna utveckla vårt varumärke och kommunikation, säger Karin Källmark som är Branding & Communication Manager på Göta Energi.

 

– Vi är naturligtvis både stolta och nöjda över att få inleda ett samarbete med ett av Sveriges största elbolag. Vi kände direkt att vårt erbjudande som byrå matchade såväl kunden som det specifika uppdraget på ett bra sätt. Vi ser givetvis mycket fram emot vårt samarbete, säger Roger Brovik som är VD och digital strateg på Dear Friends.

Pitchen slutfördes i juni och samarbetet inleds med omedelbar verkan.