Dubbla nomineringar i 100-wattaren!

Publicerad:
23 oktober 2019

100-wattaren är en tuff tävling som varje år belönar kommunikation som gett bevisad effekt och kundnytta genom hög kreativitet. I år lyckades två av våra kampanjer bli nominerade vilket vi såklart tycker är jätteroligt.

För vår kund Göteborgs Stadsmission är det julkampanjen "Kylskåpet" som gått vidare i kategorin Samhäll och Ideellt. Vi fokuserade på ett konkret problem med enkel lösning där man tydligt såg vart pengarna gick. Via Swish fick målgruppen fylla tomma kylskåp och på så sätt stötta Stadsmissionen. Resultatet? En ökning i Swish-gåvor på 109% och ett ROI på 1934%. Caset och filmen kan ni se här. 

I kategorin Konsument Singel  tävlar vi med vår kund JotunNär Jotun lanserade nya Demidekk Infinity, trotsade vi branschnormen och vågade använda humor istället för rationella argument. Som ett resultat av detta lyckades Jotun öka sin försäljning under stenhård konkurrens på en stagnerande marknad. Läs om caset och se filmen här. 

Nu håller vi tummarna och ser fram emot prisutdelningen!