Play video

#instawall

Namn:
Vårkampanj
Kund:
Frölunda Torg
Kontakt:
Anders Kåpe

När det kommer till mode inspireras människor idag inte av modeveckor, magasin och modeller lika mycket som av andra människor. Och Instagram är ofta den allra största källan till inspiration. Samtidigt som man följer, gillar och delar andra människors outfits visar man gärna upp sina egna och vill såklart har followers, likes och delningar tillbaka.

När Frölunda Torg, ett av Sveriges största köpcentrum, ville skapa uppmärksamhet kring sitt breda modeutbud, tog vi fasta på den insikten. Med vad är det som gör en bild bra egentligen? Vi tog inspiration från experterna – några av Sveriges största influencers. När vi scrollade igenom deras flöden upptäckte vi att de härligaste bilderna hade något gemensamt, nämligen en bra bakgrund. Så vi skapade #instawall.

Vi valde ut några av de mest fotovänliga väggarna världen över och byggde upp dem på Frölunda Torg. Vi bjöd Frölunda Torgs besökare på en fin bakgrund till flödet, och lät dem prova kläder, skor och accessoarer från butikernas vårkollektioner innan de tog bilden.

Genom att ge besökarna möjligheten fota sig framför några av världens bästa instaväggar – utan att ens lämna köpcentrumet – skapade vi uppmärksamhet kring Frölunda Torgs vårmode. Och fick hjälp att nå ut med vårt budskap i den kanske viktigaste kanalen av alla – besökarnas egna flöden.