Det finns inga dåliga kläder, bara dåligt väder.

Namn:
Kampanj
Kund:
Frölunda Torg
Kontakt:
Anders Kåpe
Hösten i Göteborg är sällan något att hurra för – paraplyet vänder sig ut och in när du fäller upp det, shoppingkassarna blåser åt olika håll, bilarna skvätter upp lerigt vatten när de kör förbi, höstlöven klistrar sig mot skorna och håret fastnar i läppglanset.  

 

Frölunda Torg är Göteborgs största köpcentrum och just därför kan de erbjuda något som de flesta butiker i Göteborgs inte kan. På Frölunda Torg kan du shoppa kläder och skor i 200 butiker – utan att behöva gå utomhus en enda gång. Detta blev utgångspunkten för Frölunda Torgs höstkampanj.

 

Idén var att med glimten i ögat driva med Göteborgsvädret och på så sätt skapa igenkänning – samtidigt som vi hyllade inomhusshopping. Med budskapet ”200 butiker under ett och samma tak” visade vi att Frölunda Torg är den perfekta destinationen för dig som vill shoppa höstmode, men helst slippa höstrusket.