Easycling – enklare återvinning

Namn:
Koncept, profil, web, foto och film
Kund:
Hans Andersson Recycling
Kontakt:
Roger Brovik
Easycling – enklare återvinning
Hans Andersson Recycling kallar sig för ett andra generationens återvinningsföretag. Det som idag är buzzwords inom branschen – cirkulär ekonomi och resursoptimering – har de jobbat med i över sjuttio år. Det gör att de kan fokusera på att utveckla nya smarta, lösningar. Men få känner till att de är världsledande inom säker hantering av lysrör eller att de hämtar soporna direkt vid ditt skrivbord.
Vårt uppdrag var att paketera Hans Andersson Recyclings erbjudande genom ett nytt kommunikationskoncept, en uppdaterad grafisk profil och en ny sajt inklusive design och grafik samt allt innehåll i form av texter, foto och film.    
Återvinning ses ofta som ett nödvändigt ont, något som tar tid och kostar pengar – särskilt för företag. Kunderna vill bara att det ska funka, vara billigt och inte synas. Genom konceptet Easycling – enklare återvinning – visar vi hur enkelt det faktiskt är att återvinna med Hans Andersson Recycling, vare sig man jobbar på en stor industri eller ett mindre kontor.
Vi identifierade tidigt Hans Andersson Recyclings behov av att kommunicera med många olika målgrupper vilket gjorde att stort fokus lades på att rikta informationen via olika tjänsteingångar. Vi var med hela vägen från planning till en målgruppsanpassad och responsiv sajt byggd i Episerver med ImageVault.
 
Kolla gärna in på sajten på hansandersson.se