Hundra goda anledningar att äta på Frölunda Torg

Namn:
Kommunikationskoncept
Kund:
Frölunda Torg
Kontakt:
Johanna Gremner
Frölunda Torg är ett av Sveriges största köpcentrum. Förutom 200 butiker har de 25 olika caféer och restauranger för livets alla smaker och stunder. Men trots att de erbjuder allt från frukost, fika och företagslunch till söndagsmiddagar, långa helgbruncher och after work är det få som känner till det breda utbudet. Och av deras 30 000 dagliga besökare är det alltför få som stannar till för en kaffe eller matbit.

 

Vår utmaning var att få fler personer på plats att besöka torgets restauranger och caféer.  

 

Vi tog fram ett koncept där fokus låg på tillfället snarare än maten. För vare sig du nyss blivit dumpad, firar födelsedag med hela familjen, snålar sista veckan innan löning eller precis hittat de perfekta skorna har Frölunda Torg mat för just det tillfället.

 

Tidsinställd på-plats-kommunikation i form av filmer på digitala skärmar påminner nu besökarna om alla goda anledningar att äta på torget. Filmerna används också på sociala medier.

 

Konceptet är flexibelt och kan varieras i all oändlighet samt anpassas efter klockslag, årstider, högtider och aktuella trender och fenomen. Vad sägs exempelvis om en snyggt-i-flödet-frulle eller en bacon-is-good-for-me-lunch?
#foodmoments