Onepager med filmiskt manér

Namn:
Kampanjsida
Kund:
C More
Kontakt:
Roger Brovik

Vår kund C More är den streamingtjänst som just nu har mest film. För att arbeta kring sina fina kampanjsläpp, och skapa ett mervärde åt sina användare, önskade de en ny plattform och format att kommunicera ifrån.

Vi byggde därför en typ av onepager, som med ett tilltalande och modernt grafiskt manér skapar en känsla av inlevelse och spänning. Först ut är den egenproducerade serien ”Saknad”, ett svenskt kriminaldrama av Colin Nutley.

Genom att lyfta huvudkaraktärer, visa trailers och intervjuer tar vi besökarna ”behind-the-scenes”, och skämmer bort dem med en djupare upplevelse av exklusivt extramaterial. Sidan kommer successivt uppdateras med nytt och spännande innehåll fram till seriens premiär den första januari kl 10.00.

Eftersom C More är starkt aktiva i sociala medier så kommer sidorna primärt vara anpassade för mobila enheter. Vi har även länkat filmmusiken direkt till spotify så att man enkelt kan börja lyssna direkt i mobilen. Det filmiska manéret kommer även ligga till grund för några av vårens stora lanseringar hos C More.

 

Kolla in kampanjsidan här!