Play video

Volvo Trucks - Swedish Week

Namn:
Volvo Trucks - Swedish Week
Kund:
Volvo Trucks Merchandise

Med Volvo Trucks nya brandbook som utgångspunkt fick vi i uppdrag att ta fram en kampanj för att hedra Volvo Trucks svenska arv. I samband med detta lanserades också en ny merchandisekollektion för Volvo Trucks Driver Gear under namnet “VDTG Heritage”.

In kallades Peter Stormare som under konceptet "Swedish Week" fick illustrera svenskarnas egensinnigheter i en säregen inledande teaserfilm samt sju filmer med svenskhet i centrum – en för varje dag i början av juni och med kulmen den 6:e juni.

Kampanjen exporterades ut i världen via Volvo Trucks fb-sida, youtube-kanal, broschyrer, annonser samt en kampanjsajt där man fick dagliga tips om hur man bäst firade Swedish week. Och ute i återförsäljarledet runtom i världen bullades det upp med fika och falukorv och mellanmjölk och annat försynt blågult.

Se filmerna här:
- Teaserfilm
- Fika
- Lagom
- Trafiksäkerhet
- Husmanskost
- Föräldraledig
- Osvensk
- Allemansrätten

Produktionsbolag: BZE, The Producers
Fotograf: David Denman