Grattis på Fars dag!

Namn:
Grattis på Fars dag!
Kund:
Folkspel - Sverigelotten
Kontakt:
Roger Brovik

Efter vårt första arbete för Sverigelotten förnyades och utökades förtroendet. Dear Friends tog helhetsansvar för Sverigelottens Fars Dag-kampanj. Det innefattade alla tänkbara kanaler – radio, butiksmaterial, digital film, dagstidningsannonser, fackpress, webbkampanj och Facebook.

Inför kampanjen utvecklades konceptet och Dear Friends presenterade ett övergripande tänk runt hur man med små medel skapar en igenkänning med hjälp av att utnyttja det redan självklara – Sverigelottens ringar i skraplotten.

Butikerna fick uppdaterat butiksmaterial som snabbt blev mycket omtyckt – den så vanliga extra bonusen som Sverigelotten normalt ger bort tillsammans med sina lotter hade bytts ut mot ett Frikort. Ett roligt sätt att ge slutkonsument något extra vid köp av lotter. Frikortet gav bort saker som en pappa normal sett i sin vardag har svårt att få till.

Utfallet blev mycket bra i alla kanaler. På Facebook som är enkelt att mäta gick vi från 25 st likes till över 5000 likes på 3 veckor.

Kampanjen resulterade i ett modernt butiksmaterial i form av diverse olika standardenheter som säljblad, vippa, badge, kuvertställ, bordsryttare, dekal, frikort, kuvert till lotten etc. Digitala enheter som togs fram var kampanjsida på Mix Megapol, Facebook kampanj, mobilanpassad kampanj, samt banners i ett 40 tal format. Dear Friends stod för allt ifrån koncept/ide, maner till produktion och tryckintag etc.