Born to be different

Namn:
Born to be different
Kund:
Tele2

Responsiv, konverterande och smart. Det var utgångspunkten och blev resultatet av Tele2 och Dear Friends nyproducerade kampanjsajt för våren 2013, Born to be different.

I samband med lanseringen av Born to be different, det Forsman&Bodenfors-producerade konceptet för Tele2 Privat, fick Dear Friends uppdraget att anpassa, producera och kommunicera kampanjen digitalt. Uppdraget gällde såväl för tele2.se som externa marknadsföringskanaler, och innefattade allt från digital strategi och design, till copy och utveckling.

Resultatet blev, bland mycket annat, en responsiv kampanjsajt där alla element från övrig marknadsföring integrerades och optimerades för webben. En plats där nya och gamla kunder snabbt kan få grepp om vad konceptet innebär, samtidigt som de har möjlighet att beställa direkt i mobilen, eller vilken enhet som helst. Kampanjen lyfter de hetaste mobilerna just nu, och framhäver fördelarna med 4G-tekniken.