Dear Friends vinner Frölunda Torg.

Publicerad:
11 februari 2016

I början av oktober bjöd köpcentrumet Frölunda Torg tillsammans med Engage Marketing in 10 reklambyråer till en omfattande upphandling med syfte att hitta en ny övergripande reklambyrå. De inbjudna byråerna granskades från topp till tå och slutligen föll valet på Dear Friends.


– Med vår storlek var det viktigt för oss att verkligen sondera terrängen och bjuda in rätt byråer utifrån vår satta kravprofil. Det har varit ett hårt arbete där de små detaljerna spelade den avgörande rollen i det slutliga valet. Med facit i hand är vi övertygade om att vi hittat den bästa byrån för oss, säger Johanne Gabrielson, Marknads & Informationsansvarig på Frölunda Torg.


Frölunda Torg lämnade ett rekordår bakom sig där man slog både besöks- och omsättningsrekord 2015. Under 2016 är planerna att fortsätta växa med nya spännande butiks- och restaurangkoncept för göteborgarna.


 – Tillsammans med Dear Friends ska vi förvalta, förädla och fortsätta att utveckla varumärkesskatten Frölunda Torg, säger Johanne Gabrielson vidare.


 – Vi är otroligt glada för förtroendet och ser fram emot ett händelserikt och spännande arbete tillsammans med Frölunda Torg. Passande nog fyller köpcentrumet 50 år i år, och vi kan lova att det inte kommer gå någon obemärkt förbi, säger Alexander Sintorn, Kundansvarig på Dear Friends.