Skara Sommarland väljer Dear Friends & Shout

Publicerad:
28 oktober 2015

Inför säsongen 2016 väljer Skara Sommarland Dear Friends & Shout för att lyfta sin marknadsföring till en ny nivå. Det handlar dels om parkens nya attraktion men även om att ta det övergripande ansvaret för all marknadskommunikation.

”För oss är det givetvis en drömkund. Det är en destination som de allra flesta i Sverige har en positiv relation till. Samtidigt ser vi att det finns mycket outnyttjad potential i varumärket”, säger Calle Österberg, CD på Dear Friends & Shout.

Dear Friends & Shout har uppvaktat Skara Sommarland en tid. Med många års erfarenhet av Liseberg och förra årets succé med lanseringen av Helix i bagaget var det naturligt för dem att se sig om efter ett varumärke inom samma bransch.

”Dear Friends & Shout tidigare erfarenheter från destinationsmarknadsföring och nöjesparker känns tryggt att ha i ryggen. De vet hur det funkar. Dessutom har de ett intressant kreativt nytänk som vi ser fram emot i vårt samarbete.”, säger Emma Edqvist, Marknadsansvarig på Skara Sommarland.

Skara Sommarland öppnade 1984. Sedan 2001 är Skara Sommarland en del av Parks and Resorts Scandinavia. Koncernen består av Gröna Lund, Kolmårdens Djurpark, Skara Sommarland, Vildmarkshotellet, Aquaria Vattenmuseum och Furuvik.